... skal vite hvilke tiltak de kan fatte for å raskt, kostnadseffektivt, og på et sosialt inkluderende vis tilrettelegge sine arrangementer.
... skal ha en kompetent, oppdatert kilde om behov og løsningsforslag til disse, som har en direkte innsikt i de utfordringer funkiser står overfor i møte med kulturarrangementer.
... skal kunne samarbeide om å skape de beste løsninger for det enkelte arrangement. Når det gjelder festivaler og kulturarrangementer er det slik at "One size fits one" ("Én størrelse passer én"), og det krever løsninger med skreddersøm.
... skal ha en alliert instans som ønsker å rådgi og veilede arrangører på lik linje med dem selv.
... skal få tilgang til resultatene fra oppdaterte undersøkelser, intervjuer, og annet arbeid som forsker fram gode løsninger for kommunens innbyggere.
... skal kunne dra nytte av kunnskapskombinasjonen arkitektur, festival og tilgjengelighet for å lage veiledere, regelverk og støtteordninger for å sikre tilgjengelighet ved alle arrangementer.
... skal vite hvilke produkter som må til for å immøtekomme arrangørers behov for tilgjengelighet.
... skal kunne rådgi sine kunder til å velge produktpakker som ivaretar universell utforming.
... skal kunne være en alliert til alle arrangører, og hjelpe dem velge helhetlige løsninger som muliggjøre en smidig avvikling av arrangementer, og at effektivitet skal slippe gå på bekostning av tilgjengelighet.
... skal få den samme, smertefrie, bestillingsprosessen som "alle andre" når de bestiller billetter til arrangementer.
... skal ha en portal der de har rom til å dele sine erfaringer; gi råd; komme med forslag og nye løsninger; gi ris og ros til arrangører og andre.
... skal få anledning til å benytte sin eksperterfaring med sin funksjonshemning til å skape reell endring i tilbudet for tilgjengelighet ved arrangementer.