I stedet for å bakse med spørreundersøkelser til dine funksjonshemmede publikum, kan vi i Unilett tilby deg spisset rådgivning til ditt arrangement.
Unilett ønsker å gjøre det lett for arrangører å universelt utforme sine arrangementer. Derfor tilbyr vi forskjellige løsninger for å gjøre det lett for deg å løse de utfordringene du møter.
Vi har hatt en innledende samtale hvor du har funnet ut at du ønsker å lære mer og få endel konkrete råd og tips om hvilke tiltak du kan fatte ved ditt arrangement. Alt ettersom om du ønsker å ta en prat eller to, stille noen spørsmål i forkant du ønsker svar på under møtet, eller få gjennomgående rådgivning på ett spesifikt punkt, la oss prate om det.
For deg som vil at vi skal gå gjennom ditt arrangement, og se på de løsninger som kan gagne ditt prosjekt helhetlig. Du sender meg dokumenter du vil ha vurdert i forkant, besvarer spørsmål om ditt arrangement, og sammen gjennomgår vi ditt arrangement nøye med rapport og rådgivning i etterkant. Om du også vil ha befaring, la oss planlegge det!
Her ekkje det bare snakk om å ha ting i etterkant, men også til dels å ha ting å se tilbake på, men å likevel burde få nye råd neste år, hohoi.
Maks en ukes arbeid?
For deg som vil at jeg skal være med på ditt arrangement, prate med dine folk, og forvalte bestillinger og behov for deg. Du beskriver hva du ønsker, vi går gjennom hva jeg kan tilby, og så kan du lene deg tilbake mens jeg går gjennom arbeidet, tar telefonene, ordner bestillingene, og organiserer leveringene. Om du kun vil ha ansvaret for regningen, og la meg ta meg av det andre, la oss gjøre det!
Hvorfor varier prisene innad i klassene egentlig? Redegjør.
"Noen ganger trenger du bare bekrefte egne tanker. Du har spørsmålene - jeg har svarene."
Eksempel: Jeg skal arrangere bakgårdsfestivaler - jeg vet ikke hvordan bakgårdene er, men jeg ønsker å gjøre det rett.
Tiltaksliste? Sjekkliste? (Aka. Lynkurs. Tralala!)
Planer -> ferdige påmeldinger, typ "Tilgjengelighetsskjema" for funkiser som melder seg på.
(Husk å "varme dem opp", så det ikke blir et sjokk for kundene om hvem du er "på nett/formelt", og mer "uformelt".)
Med tanke til lynkurset med de ni punkter: "Unilett-metoden" (Btw, feil i linjeskift ved "samarbeidsvilje")
"Lynkurs i funkisvennlig festival" - Foredrag, inkl. praktiske tips og råd, f.eks. ifm. motivasjon og å komme i gang. (La oss prate om det!) (45-60 min) (10'000kr - start-rabatt? Dvs. bynne på 3k? Hva sier markedet det er verdt?)
"Workshop i funkisvennlige arrangementer" - Enten for folk generelt, eller festivaler spesifikt (f.eks. matfestivalen). (La oss planlegge det! - Lærer seg å planlegge sin festival med Unilett sine metoder/rammeverk) (3-5 timer?) (Frides funkis-armé - dvs. de som vil være med på Fride sine shenanigans fra masteren.)
"La oss gjøre det sammen!" - Du kan nok, du vet hva du skal gjøre, nå gjelder det å hive seg rundt og faktisk gjøre det! Vi er her for å hjelpe deg få det gjort! ("Pris etter avtale".)
Beskrive innhold i foredrag, workshop, og hva jeg kan gjøre. Da er det lettere å prise. "Hva betyr det i praksis at vi skal gjøre det sammen?" "Mer kjøtt på beinet så de skjønner hva produktene inneholder."
Hva er det du gir dem? Det vil si i spørsmålsformat: "Hvordan skal du sikre at folk får være med?"
"Lær hvordan du gjør ditt fantastiske arrangement skal bli tilgjengelig for alle".
Én til én vs én til mange.
Menyane – så ingen døde lenker.
1:1 produktbeskrive
1:mange produktbeskrivelser og innhold
Evt. «om meg»
Sørg for at det er lett å kontakte deg, og at du kan følge opp. Telefon, epost, nettprat, SMS og kontakt-meg-skjema. Se til at de som betjener kommunikasjonskanalene kan besvare henvendelsene.
Uansett hvilke tiltak du har på ditt arrangement, er det viktig å være samarbeidsvillig. Det inkluderer å lage spesialavtaler dersom dette behøves.
Toalettene må være nære nok, de må være store nok, og det må være mange nok. Spesielt HC-toaletter. Tenk deg at du skal delta på eget arrangement med magesjau, og vurder én gang til hvor mange toaletter du bør ha.
934 530 438